تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/03 - 11:32
کد خبر: 329602

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر "دانشگاه" می‌شود

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور از تکمیل شدن سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان خبر داد و گفت: دستگاه مسئول اجرایی‌سازی بند 6 این سند که مربوط به کارورزی دانشجویان می‌شود در جلسه آتی این شورا تعیین می‌شود ضمن آنکه دستگاه‌هایی برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال انتخاب شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصدوبیست ودوم ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران ادامه بررسی سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان را از موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست و افزود: این سند در جلسات گذشته ستاد مورد بررسی قرار گرفته بود و در این جلسه نیز بحث آن ادامه داشت؛ چراکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع عدم اشتغال دانش آموختگان توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه بندهای مهمی از این سند در جلسات گذشته ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: ماده ۵ این سند نهایی شد و ماده ۶ آن بر اعطای مجوزهای مشاغل حرفه ای تاکید دارد ولی نا هماهنگی‌هایی در این زمینه هست به گونه‌ای گاهی افراط و تفریط‌هایی در وجود دارد.

کبگانیان با بیان اینکه برخی از مجوزهای حرفه‌ای متناسب با بازار کار و برخی کمتر تناسب با بازار کار دارد ادامه داد: از این رو از  دستگاه‌ها خواسته شد تا بارنگری در این زمینه صورت گیرد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، تشویق نهادهای عمومی غیردولتی از کارآفرینی را از دیگر تاکیدات این ماده از سند سیاست‌های اشنغال فارغ‌التحصیلان دانست و یادآور شد: بندهای ۱-۶، ۲-۶ و بند ۳-۶ به افزایش کارآمدی کارآموزی اشاره دارد. کارآموزی دوره‌های مهمی در دانشگاه‌ها هستند، ولی کارایی لازم را ندارند از این رو درخواست شد تا با همکاری دستگاه‌های مختلف طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در این سند یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور مسوول هماهنگی‌ها شد، افزود: این موضوع در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در جلسه آینده تکلیف مشخصی به دستگاه خاصی در این زمینه داده شود و این دستگاه در مدت ۶ ماه برای اجرایی کردن ماده ۶ پیشنهادات خود را ارائه دهد.

به گفته وی، انتخاب دستگاه مسئول برای اجرایی کردن بند ۶ سند سیاست‌های اشنغال فارغ‌التحصیلان در جلسه آتی ستاد انتخاب خواهد شد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بند مربوط به فرهنگ اشتغال این سند مغفول مانده بود، خاطر نشان کرد: این بند در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد شد تا دستگاه‌هایی چون وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و ارشاد با همکاری سازمان صداوسیما طرحی برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان اجرایی کند.

وی اضافه کرد: براساس این طرح در دوره‌های تحصیلی مختلف چه در دوران پیش از دانشگاه و چه در دوره‌های دانشگاهی علاوه بر سازوکارهای اجرایی فرهنگ‌سازی خاصی برای این موضوع انجام شود البته اجرای این طرح باید با همکاری کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

کبگانیان با بیان این‌که ماده 7 این سند به تصویب رسید، یادآور شد: ماده 8 این بند توضیحات عمومی است که برنامه ارزیابی و نظارت را برعهده ستاد راهبری نقشه تعیین کرده است و ستاد راهبری نقشه سالانه باید گزارش‌هایی را برای شورای ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کند.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که خوشبختانه سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان تکمیل شده است، اظهار کرد: دستور دیگر این جلسه درخواست‌های اجرایی است که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

وی در این باره توضیح داد: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر درخواست تبدیل شدن به دانشگاه را داشته است که قائم مقام و معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت نیز در این زمینه کسب شد.

کبگانیان گفت: نظارت و اجرایی سازی سند آمایش آموزش عالی برعهده ستاد راهبری نقشه است و درخواست شد که یک تبصره اجرایی به آن اضافه شود، چرا که درخواست‌های زیادی برای گسترش دانشگاه‌ها وجود دارد و از سوی دیگر گسترش دانشگاه‌ها نیز باید در چارچوب آمایش آموزش عالی قرار گیرد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: براساس این تبصره که به تصویب رسید، تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی جدید استانی منوط به تشکیل استان جدید است که این موضوع از قبلا وجود داشته است، ولی در این تبصره اضافه شد که در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین استانداردها و اعتباربخشی به مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین تفصیل شرایط تعیین شده براساس شاخص‌های جمعیتی استان و شاخص‌های مساحتی بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت وجود چنین مواردی پس از تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و بعد از تصویب در شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی، موضوع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ابلاغ ارجاع می‌شود که مورد تصویب درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از این دست موارد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلیل تشکر از معلم از زبان رهبر انقلاب +فیلم
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
گزارش تصویری همایش اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده +عکس
تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال
افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور
وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجری باسابقه ورزشی درگذشت
دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
پیدا شدن دختر فراری در کلانتری
مالیات در انتظار خانه‌های خالی/ ۵۷۰ هزار واحد خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده است
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد +جزئیات
حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز
ستاره سپاهان برای انتقام به آزادی می‌آید
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top